mereka membaca dan mengikuti, anda??

MELAYU SUKE MAKAN SAMBAL BELACAN

Aku akui MELAYU HARI INI SANGAT LEMAH.Aku tak kata pada orang lain.Penulis,henchik ikang sendiri ialah orang MELAYU.Kau perasan tak memang tiap-tiap hari ada sahaja masalah yang ditimbulkan berkaitan orang MELAYU.Boleh sahaja baca dalam paper ker,blog ker.Hah tak pon,memang tiap-tiap hari dengar dari mulut orang.Ne jugak salah satu tabiat buruk MELAYU,mulut tuh sahaja yang bergerak,tindakan ker hape,HARAM.Bodoh la.Kita orang melayu hanya pandai berkata-kata pada tuturan lisan sahaja.


Kau mesti tahu peristiwa di negeri Perak baru-baru ne.Yang IR Nizar merangkap ex MB Perak digulingkan.Last-last,Zambry naik jadi MB.Mane demokrasi?Setahu aku la,kalau ditanya konsep demokrasi ne,pilihanraya akan dilakukan semula.Aku tak kata aku Pro-Pembangkang.Tapi aku menilai dari sudut orang MELAYU itu.Kita nak tunjuk nilai demokrasi ne kepada orang lain,tapi kita sendiri yang macam haprak.Mana la orang tak puas hati dengan keputusan macam itu.Sebagai akibat,BN kalah di pilihanraya Bukit Gantang dan Bukit Selambau.Dah la keputusan pilihanraya menunjukkan majoriti lebih ramai memilih Pembangkang.Tapi yang bodohnya masa IR Nizar ne dah digulingkan,ada pulak buat mesyuarat di bawah pokok.Kononnya tanda protes la tuh.Pilihlah restoran ker,taman permainan ker.Ini pokok jugak dipilihnya.Yang si abang BN ne plak dengan perasaan dengki nak kerat pokok tuh.Tengok la tuh.Melayu la tuh.Yang Henchik Pas dan Pakcik PKR ne pon mula la naik hangin pastu sebarkan berita-berita palsu nak burukkan si abang BN ne.Saling Mendengki.Bodoh la.Last-last Apek DAP tersenyum di kerusi sambil mengipas-kipas beliau sendiri.


Yang kes Pak Cik Anwar ne plak,tak abes-abes dengan permainan Psiko beliau.Nak cover-cover yang kau ada hubungan sulit dengan Amerika nak gulingkan orang MELAYU sendiri.Dah terang-terang lagi bersuluh.Bodoh la.Nak tolong melayu konon.Cett..Podahhh..Diri sendiri tak betol.Kerana kePsiko-an beliau la menyebabkan muqabalah antara BN ngan PAS tak jadi.Nik aziz senyap jer.Memang tak boleh cakap apa sebab ramai orang bawah beliau Pro-Pak cik Anwar.Takkan la nak gerak underground sorang-sorang.Yang Henchik Abdul Hadi ne plak,memang ada jer agenda nak jatuhkan kerajaan Terengganu.Beliau plak yang lebih-lebih masa pertikaian Idris Jusoh ngan Ahmad Said untuk kes naik jadi MB dulu.Memang saja nak porak peranda masyarakat MELAYU sendiri.Bodoh la.Sepatutnya kalau dinamakan pemimpin ISLAM,cari lah jalan penyelesaian yang baik.Bukan nak mengapi-apikan keadaan lagi.


Ini semua pendapat aku.Aku hanya meluahkan sebagai orang MELAYU yang sayangkan MELAYU.Kalau kau rasa ini sangat terlebih-lebih,Kau lah MELAYU yang memiliki pemikiran yang KOLOT.Buang yang keruh,ambil yang jernih.Selamat Beramal.



..........................................................................................................................................................................

2 Mengigau membuat liputan:

alif-mikail said...

mari makan sambal.. memang best..

AR ikang said...

memang itu sangat sodap..haha

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...