mereka membaca dan mengikuti, anda??

AKU LAYAN TANDAS CANGKUNG

Pagi tadi merekodkan satu pencapaian yang membanggakan oleh henchik ikang sendiri.Beliau berjaya untuk bangun lebih awal pada hari ini kerana kononnya beliau ingin study la tuh.Cett..Blah la ko wahai henchik ikang yang hebat.


Untuk memulakan hari yang indah lagi berbahagia ini,beliau tetap memulakan aktiviti seharian beliau dengan mengcheck email+Friendster+blog walaupun jam sudah menunjukkan pukul 10 pagi.(biler nak start study ne wahai henchik ikang yang mulia??)


Pukul 10.30pagi karang aku start,henchik ikang seraya berkata.


Selepas membalas email,menghantar comment di friendster,barulah beliau mencapai tuala beliau untuk ke jamban.Jam sekarang menunjukkan pukul 10.27pagi.


Oohh..Lepas mandi karang aku start..Kompirm!!,henchik ikang berkata lagi.


Dan untuk makluman saudara/saudari yang dikasihi dengan kasih sayang islam sekalian,jamban cangkung akan menjadi destinasi henchik ikang sebelum memulakan upacara mandi beradab.Ini kerana,kita sedia maklum bahawa tandas duduk yang serba selesa itu memang rakyat cina akan conquer.Yer,kite tak tahu bagaimana situasi diorang sewaktu itu.Jadi,untuk keselamatan,jamban cangkung inilah akan menjadi pilihan utama untuk destinasi perlancongan yang serba selesa.


Untuk dijadikan cerita, henchik ikang menyimpan niat ke jamban tersebut,


"Roti siapa pula kat lam lubang jamban ne??Woit sape tak tarik flush ne bodo??",kata beliau


Henchik ikang pun menarik lah flush memandangkan tiada malaun-malaun nak mengaku roti siapa yang tertinggal lam mangkuk jamban tuh.


Blishhhhh...blashhhh...(ini bunyi flush,sila bayangkan)


"wahh masih kental wahai ko roti,tak bergerak langsung.Ni mesti dah lama ko berada disini"


Ketika itu,niat henchik ikang untuk melepaskan hajat pada waktu itu hampir terbantut.Sabar lah wahai henchik ikang yang hebat.Tapi memandangkan keadaan roti tersebut yang sangat menyedihkan,henchik ikang menariklah flush dengan berkata dalam hati,selamatlah ko disana wahai roti.Tapi kalau nak memikirkan secara logik,per agenda yang akan diutarakan oleh pergerakan cleaner-cleaner se-Malaysia nanti jikalau henchik ikang tidak mengambil sebarang tindakan terhadap roti tersebut?Yer wahai saudara/saudari sekalian,sila menjawab pertanyaan ini.






P/S:SElamat tinggal roti,jaga diri baik-baik.eh.sampai tengahari pon tak start study..Ish3..







..........................................................................................................................................................................

0 Mengigau membuat liputan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...