mereka membaca dan mengikuti, anda??

TOBAT DAH..TAK MAHU LAGI

Ader la satu ketika dahulu,waktu tuh dah masuk petang sipi-sipi.memang waktu kirenye kalu camtu waktu baik r.Kalu layan pisang goreng ker kepok lekor ker bapak besh.Nak dijadikan cerite,mak aku ader r mitak beli gula kat kedai.Namer kedai yang aku nak pi ne tuh namenye Kedai Che yah.Dengan berbekalkan wave 100 aku,aku pon beransur gerak.

Aku pon stat enjin dan gerak.Selepas sampai,aku pon beli la gula tuh.Kalu tak salah, aku beli gula time tuh sebanyak 2 kilo memandangkan duit yang dibekalkan RM2.oo.Harga gula time tuh RM1.50 jerk.Sekarang tetibe plak mahal.Aku pon x paham.Selepas selesai beli gula tuh,tetibe aku mengidam nak makan pisang goreng.Last-last aku pon pi r cari gerai yang ader jual pisang goreng ne.Tak berape lame tuh,aku pon sampai.Aku pon beli r pisang goreng tuh sebanyak RM3.00.Duit aku xdek banyak pon dalam dompet.Jadi,beli setakat yang mampu jer r.

Selesai berurusniaga nagn Mak cik tuh,aku pon nak balik.Aku try start moto aku tuh.


Aku:Eh,naper tak boleh stat plak ne.Adoi

Aku cube selepas banyak kali.Aku siap ketok-ketok tempat sumbat kunci tuh dengan harapan otomatik moto aku akan hidup.Malangnya,masih sama.Aku dah makin gelabah.Eyerk r,moto aku tuh bukan r moto lame.Moto bau-bau kedai agik tuh.Tak sampai setahun agik.

Tiba-tiba,ader sorang brader ne tegor aku

Brader:wei,bakpe nok ketok moto kawe tuh??(Translate:wei,asal nak ketok moto aku??)
Aku:Eh moto mung ker??owh saloh2..Sori boh(Translate:eh moto ko ker ne??owh salah2.Sori yok..)

Dengan muke yang bengang,aku terus mencari moto aku,stat enjin dan blah camtu jerk.Bapak segan aku.Dah r time tuh ader r sorang awek cun ne merangkap anak mak cik pisang goreng ne duk senyum2 tahan gelak kat aku.Tobat pasni aku nak kemukakan cadangan kat parlimen agar diluluskan undang-undang supaya moto yang same jenis,same colour tak boleh parking sebelah menyebelah.Sekian



P/S:korang perasan x yang harga gula tuh 1 kilo RM1.50,Kalu aku beli 2 kilo maksudnye RM3.00.Mak aku bagi RM2.00.Mane logik kan.Actually,wrong typing r harga gula tuh.Ngah mamai nak tido.




..........................................................................................................................................................................

0 Mengigau membuat liputan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...