mereka membaca dan mengikuti, anda??

BINGKISAN SEBELOM TIDO


Taufan tak ada.Apetah lagi tsunami.Tetibe jerk aku teringat satu stori time aku kat hostel dulu.Peristiwa ne berlaku tika mule-mule aku masuk hostel di sebuah sekolah.Nama sekolah ne aku pernah bagitahu dan pernah aku menceritakan dalam post sebelom ni.


AL-KisaH..

Malam pertama(sangat sensitif ayat ne,sila gunakan pada situasi yang betol sahaja) kat dorm.Lepas aktiviti kat dewan,semua orang diarahkan untuk masuk tido secara nyenyak dalam dorm masing-masing.Biasa la kalau bebudak baru,ngan muke innocent ngan childish,mane bleh lawan arahan.Kalau warden suruh lari bogel keliling rumah penolong kanan 1 sambil bawa beg sekolah pon buat jugak rasanya.

Tapi,aku tak la

Lepas lampu dipadamkan,lebeh kurang 1/2 jam pastu,tetiba ada bebudak senior ne datang sambil bawa penyapu mak cik cleaner yang disimpan kat stor dan membuka pintu dorm kitorang,DORM LAMDA 9.Ntah hape-hape la diorang ne.Tengah malam pon still nak tolong menyapu kat dorm kitorang.Memang kalau boleh nak jer aku hadiahkan award pelajar berwawasan kat diorang ne.

Asalnya memang la pelik jugak sebenarnya.Dah la masuk tak bagi salam.Mak aku pernah berpesan time kecik-kecik dulu,kalau orang tak bagi salam jangan tegur.Jadi,aku pon tegorla sekadar dalam hati

~Korang ne takde hotak ker nak sapu dorm malam-malam ne

"Keluar-keluar semua kat koridor ne.Cepat-cepat.Karang aku jadikan kacang rebus karang",kata dari salah seorang senior kitorang dengan muka yang bengis dan seakan-akan cerita cannibal bakal berlaku pada malam itu.

"korang tahu tak per kitorang nak korang buat malam ne??"

sekali lagi,engat pesan mak.Benda-benda yang tak bagi salam,tegur dalam hati sahaja.

~Ngok ko.Mane la aku tahu korang nak wat per.Dah la dah tua tapi still bongok.

"sekarang aku nak korang pumping secara kapel iaitu serentak dengan pasangan masing-masing".Sekali teringat macam kelas pendidikan jasmani time sekolah rendah plak time tuh.

Dengan semua dorm-mate aku pada malam itu,aku pon pumping la dengan pilihan pasangan aku,Palie merangkap penghuni katil di bawah aku.

Tapi aku dapat rasakan,sebenarnya aku dah salah masuk sekolah rasanya.Tak ada sifat-sifat buas dan hitler yang diserapkan dalam jiwa senior di sini.

Sekian.

1 Mengigau membuat liputan - Add Yours

hzrh said...

err..rasa2 mcm penah baca..
=.='

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...