mereka membaca dan mengikuti, anda??

AKU MENDENGAR ENGKAU MENANGIS TERESAK-ESAK BAGAIKAN BAYI

Dulu aku sekolah menengah.Sekolah yang dikuasai penuh dengan otai-otai yang bapak die mengerikan.Pernah sekali urat kentut aku terputus kerana ke"otai"an mereka-mereka sekalian.Dengan rasa hiba, aku perkenalkan korang kepada mereka.


Otai satu
Nama:Cikgu Ruslan
Profil:Di gelar Ruslan mata biru kerana warna matanya biru ketika beliau sedang marah, mengajar, berjalan,memancing, berseloka, berpantun dan juga ketawa yang dalam maknanya itu.Sudah berkahwin.Teknik serangan libasan buluh perindu beliau amat dashyat sekali.

Otai Dua
Nama:Cikgu AZiz
Profil:Mempunyai keadaan bentuk badan yang besar sedikit.Mengajak subjek agama tapi sepanjang aku belajar sana,tak pernah beliau ne mengimamkan solat zohor berjemaah.Teknik serangan beliau tangan king kong yang bahaya.


Cerita bermula selepas PMR.Aku dengan menjadi rajinnya,aku datang ke sekolah dengan harapan memecahkan rekod kehadiran 100 peratus sekolah sejak pertama kali di buka pada tahun 1876.Last student yang menang,RAdiyapan Anak kepada Rama-rama


Profil Radiyapan:
India.berkulit gelap.(info amat sedikit kerana aku masih belom berada di dunia pada tahun bersejarah tersebut)


Suatu hari,aku berasa otai.Aku pergi sekolah dan sudah tentulah dengan memakai baju sekolah tapi tidak dengan seluar.maksudnya seluar tuh bukan standard student r.Aku engat masa tuh seluar tuh kaler-kalernye macam dah lusuh.kalau tengok dari jauh,memang nampak macam seluar jeans.Ramai yang tertipu pada hari kejadian.

"maapla,seluar ne bukan jeans",aku berkata seraya apabila member-member seperjuangan aku bertanya.

Masa tuh perhimpuanan.Abis jek,memang akan pergi ke kelas.

Mampus,spot check.siot.mampus.mampus.

Seperti sudah dijangkakan,aku ditahan oleh JAIS..muahaha..

Takdek tadi aku tipu.

AKu sudahi karangan hari ini dengan serangkap pantun,

Buah keranji dalam perahu,
selamat tinggal,tata.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


Abes.

1 Mengigau membuat liputan - Add Yours

princess hang tuah said...

apedaa..hikhik..:)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...