mereka membaca dan mengikuti, anda??

"alamak,jariku tersepit di pintu",Kata Ali kepada Abu

Aku baring di atas katil

termenung,



termenung,












dan termenung.

Kalaulah aku Menteri Perlancongan.Nak jer aku merajinkan tugas aku dengan pergi negara-negara beriklim sejuk.Selalu jer membuat OT.Berjalan-jalan di pinngiran sungai sambil makan kerepek.Wahhh,sangat seronoknya.Kalau nak pergi tengok game Manchester versus chelsea di Old trafford pun selalu jer dapat, apatah lagi game manchester versus derby country.hoho.

"saya nak membuat perjalanan ke UK esok ne",

eh boleh ker?Mestilah boleh sebab aku Menteri Perlancongan.


Tapi kalaulah aku Jutawan macam Bill Gates ker,Trumph ker, puhhh mesti lagi best. Hari-hari aku layan mee goreng basah dekat Jalan Klang Lama tuh free jer. orang yang berniaga tuh pon tak sanggup nak terima bayaran makan malam aku tadi tuh.Segan kot nak mitak RM 3.50 dari jutawan ne.Yer la,mana taknye,jutawan lain layan hotel,aku jerk layan kat gerai.


Eh kejap,tukar-tukar.Aku rasa jadi Batman lagi best.Dengan serba kelengkapan,sempurna hidup kot. Boleh la aku letak no plate dekat kereta BAT 1.Puhhh,jadi top list harga penawaran terbesar dekat JPJ nanti. Turun naik KL ke Siam 2,3 kali sehari pon tak kesah.


Tapi kan,

apa yang paling best adalah menjadi diri sendiri kerana diri sendiri berdiri di dunia kenyataan.Apa sahaja yang berlaku,yang dibuat, dirancang, diri sendiri akan dapat kesannya.


"perjalanan hidup ini janganlah sia-siakan",Haji-haji-haji Mustapha,(Drama Qalesya,8.30 malam,Astro Prima)

0 Mengigau membuat liputan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...