mereka membaca dan mengikuti, anda??

KISAH MELAYU HILANG DARA

Sori beb.Memang post kali ni memang terlalu sensitif.Tapi malangnya bukan pasal tajuk ne aku nak bercerita.Cerita lain.Sekarang,aku nak korang-korang baca dan ambil sedikit perhatian dengan apa yang aku nak bercerita kali ne.

Cikgu: Melayu bin Anak Malaysia sila angkat tangan.

Melayu:Kenapa cikgu?Ada masalah dengan saya ker?

Cikgu:Boleh saya tanya satu soalan?

Melayu:Alaaa..Tanye jerk.Memang kompirm boleh jawab.(SIKAP yang buruk:Berlagak)

Cikgu:Anda seorang yang pentingkan diri sendiri?

Melayu:Biasa la tuh.Tak melayu la kalau tak pentingkan diri sendiri.Bodoh la(SIKAP buruk:Bodoh sombong,Pentingkan diri sendiri)

Tetttt..Bermula la kisah

Tadi aku pegi la smayang jumaat.Dah memang hari jumaat.Sedang aku tengah berzikir-zikir nak tunggu khutbah start(Penggunaan gaya bahasa metafora digunakan pada ayat ini.Sila bulatkan kesalahan),ada la sorang pakcik ne dengan muke selamber dugong boleh beliau ne menukar function kipas tuh mengipas kat port tempat beliau sorang jerk.Alaa.Kan kipas tuh boleh kita statikkan kipas tuh mengipas satu arah saje dengan menekan satu butang.Padahal,memang asal-asal kipas tuh mengipas ke arah kiri dan kanan.Beliau yang teramat ‘mulia’ ne selamber jerk buat macam kipas sendiri.Nak kata beliau beli kipas tuh,memang tak sebab memang aku tahu harta-harta dalam masjid ne henchik masjid yang punye.Hak milik peribadi.Yer la,aku tahu la panas.Aku pon panas gak.(makin panas sebab makan dalam kat beliau ne).Tapi aku bukan la nak sangat rasa kipas tuh sangat.Bukan la kena maner pon anginnya.Tapi ramai jugak orang lain boleh merasa angin kipas tuh kalau kipas tuh bergerak kiri-kanan.Dah nama sembahyang jumaat.Memang la ramai orang.Mesti beliau ingat sembahyang jumaat ne sembahyang sorang-sorang.Kantoi bodoh tak pernah pergi sembahyang jumaat.Time tuh nak jerk aku sound pakcik tuh.Tapi aku bukan melayu yang suke sound orang ne.Bodoh jugak kalau orang yang suke sound-sound ne.Eyerk la,diri sendiri tak betul.Tapi aku rasa memang tindakan si beliau ne salah.Sepatutnya,pepaham la.Diri sendiri rasa panas,orang lain?



Nota bawah kaki:Api kuali panas.


.

0 Mengigau membuat liputan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...