mereka membaca dan mengikuti, anda??

SUATU MALAM YANG DINGIN,AKU MEMBACA SURAT KHABAR HARIAN METRO


Tabiat aku bila makan jer, ada telor,memang aku rembat. Tapi betol la orang kata, makan telor, kentut busuk woo. Alaaa, padahal tak makan telor pon, kentut memang busuk pon. ngeee.

Waktu pagi

Aku bangun pagi. Tengok jam.

"baru pukul 9 pagi kot, giler awal aku bangun"

"ne kalau tapau nasi lemak kat cafe bawah sambil layan movie kat bilik, serius syok"

Lepas mandi, aku bersiap. Tekan butang A untuk Ali. Okeh, anda tertipu. Aku tekan butang lif ke bawah jer sebenarnya. Takpe, hari jumaat hari ini sudah hampir abes. Anda tiada sebab untuk berkata,"wei,tak baik tipu hari jumaat ne, dosa kecil".

Berbalik kepada pangkal jalan, turun lif dan menuju ke cafe.

Sampai cafe, dengan selamber aku membayar RM2.50 kepada kakak cafe tuh sebab dia bagi aku nasi lemak yang ada telur rebus di dalam tapau tersebut.

Balik bilik, makan sambil layan AdaMaya episod 9.

Kebetulan episod tuh betol-betol timing dekat dengan waktu zuhur.Aku rasa tetiba macam suara bercakap,

"wei ikang,sembahyang jemaah kat surau la"

"eh,suara siapakah itu??Bagi tahu siapa engkau"

" ini akulah,engkau."

"Oh aku bercakap dengan diri sendiri rupanya,cis"

Aku ambil kopiah (glosari: bahan lapik kepala selain helmet) dan terus menuju ke surau.
Aku sampai tepat pada masanya, masa tuh orang baru azan.

iman adalah mutiara,di dalam hati manusia...ringtone orang yang duduk sebelah aku. Beliau silentkan henpon.

Sekarang sembahyang.Lepas rakaat pertama,pergi ke rakaat kedua dan seterusnya ke rakaat ke ketiga.

Masuk rakaat keempat,aku rasa angin dalam perut nak keluar. Serius, memang rasa nak meletus.

Member aku pernah cakap,kalau engkau rasa nak terkentut masa berdiri, kita masih dalam keadaan selamat lelagi kalau dalam sembahyang.

"engkau tahan kentut tuh sampai engkau rasa kentut tuh masuk dalam perut engkau balik".




Nota kecik: untuk situasi seterusnya,pepandai lah korang bagi konklusion.

Tamat



cuba cari mana gambar aku,nanti aku belanja sirap limau


.




2 Mengigau membuat liputan:

shazida chikenafiq said...

yey! jwpn dye.. tadew satu pon gamba anda dlm tuh. hihiihih...

AR ikang said...

ad..tp dh blah awl..ngee

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...